silent reader(s)

Love Yourself by Justin Bieber

0 balasan ikhlas







For all the times that you rain on my parade
And all the clubs you get in using my name
You think you broke my heart, oh girl, for goodness sake
You think I'm crying, oh my oh, well I ain't

And I didn't wanna write a song cause I didn't want anyone thinking I still care
I don't but, you still hit my phone up
And baby I'l be movin' on and I think you should be somethin'
I don't wanna hold back, maybe you should know that
My mama don't like you and she likes everyone
And I never like to admit that I was wrong
And I've been so caught up in my job, didn't see what's going on
And now I know, I'm better sleeping on my own

Cause if you like the way you look that much
Oh baby you should go and love yourself
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
You should go and love yourself

But when you told me that you hated my friends
The only problem was with you and not them
And every time you told me my opinion was wrong
And tried to make me forget where I came from

For all the times that you've made me feel small
I fell in love, now I feel nothin' at all
Had never felt so low when I was vulnerable
Was I a fool to let you break down my walls?

Kenapa Kecam Kami ?

0 balasan ikhlas


" lihat lah kami dunia , kami pilih alternatif ini untuk kurangkan ketagihan ,kenapa kami dihalang , kenapa diharam ,kenapa dikecam hoho "

wahai peminat tegar vape , kalau anda malas nak baca semua , baca tulisan yang bold saja.nanti berpinar mata pulak baca istilah saintifik banyak sangat .adeh.pesanan awal penaja , siapa-siapa yang sebelum ini tidak merokok , tidak perlu lah anda mula ber-vape kerana ikutkan trend sangat ! okay cakap depan cermin.

Rokok elektronik terdiri daripada beberapa bahagian utama iaitu bateri, atomizer dan penyedut. secara ringkas, bateri membekalkan tenaga elektrik kepada atomizer yang akan memanaskan cecair e-liquid untuk menghasilkan wap atau vapor. E-liquid pula adalah campuran bahan kimia seperti stablizing agent iaitu prolylene glycol, vegetable glycerin (glycol), perasa dan nikotin. ada juga campuran e-liquid ini yang tidak mengandungi nikotin.

Nikotin sangat mudah melarut dalam prolylene glycol manakala vegetable glycerin pula menggalakkan kepekatan wap yang dihasilkan. pelbagai jenis perasa seperti perasa minuman , makanan. 

Gejala ketagihan melalui vape ini tidak perlu dipertikaikan kerana sebahagian besar kandungan e-liquid itu mengandungi nikotin. umum mengetahui bahawa nikotin adalah bahan yang didapati daripada daun tumbuhan dan ia ubat perangsang semula jadi. sebanyak 0.6 hingga tiga peratus nikotin dikenal pasti ada dalam daun tembakau kering manakala 2-7 ug/kg dalam tumbuhan lain.

Nikotin boleh menyebabkan ketagihan hampir sama seperti ketagihan kepada heroin dan kokain. justeru, pendedahan berpanjangan kepada nikotin akan memberi kesan kepada psikologi seperti mampu mengubah mood, memberi kesan perangsang (stimulant) dan penenang. banyak kajian saintifik menunjukkan pada dos yang minimum iaitu 2mg nikotin yang diserap ke dalam darah memberi kesan stimulant manakala dos yang tinggi sekitar 50 hingga 100mg mengakibatkan kesan mudarat.

Analisis daripada wap e-rokok ini menunjukkan banyak bahan lain yang mempunyai potensi sebagai racun atau carcinogenic.termasuk partikel seperti formaldehyde, nitrosaminse, metal, carbonyls dan volatile organic compounds. kemudaratan dan bahaya kepada pendedahan wap vapor ini bertambah selepas proses vaporization akibat haba panas dan kesan voltage yang dikeluarkan oleh bateri.Formaldehyde ialah bahan degradasi propylene glycol akibat reaksi kimia yang berlaku dalam proses vaporization dan menghasilkan hemiacetals.

Kesan buruk formaldehyde ini telah dilaporkan secara terperinci oleh sepasukan penyelidik bertajuk Hidden formaldehyde in E-cigarette aerosol, oleh The New England Journal of Medicine, 2015. mereka mengenal pasti jumlah formaldehyde yang dihisap melalui e-rokok atau vape ini boleh meningkatkan risiko kanser untuk jangkamasa lama.

Walaupun kajian kesan ke atas fungsi paru-paru atau kanser kepada manusia masih belum dikenal pasti, beberapa kajian awal menunjukkan kesan buruk ke atas model haiwan. kajian ke atas model tikus pendedahan wap e-rokok yang mengandungi nikotin selama dua minggu oleh sepasukan penyelidik di University John Hopkin, Amerika Syarikat, mendapati kesan buruk ke atas respon imuniti badan, dan kurang ketahanan badan untuk melawan jangkitan bakteria. Ini boleh diperjelaskan dengan sistem pernafasan kita terdapat banyak rambut halus (cilia) di hidung dan paru-paru.sekiranya ada benda asing seperti habuk atau jerebu, sel darah putih akan mengambil peranan untuk memakan kuman itu (phagocytosis).

Akibat pendedahan kepada vapor ini, sistem phagocytosis tidak mampu berfungsi secara optimum. Masalah sama juga akan timbul kepada mereka yang mengalami gejala pengumpulan mucous (seperti kahak) yang lama dan menyebabkan penyakit respiratori obstruktif (COPD) yang biasa dihidapi perokok.

September 2008, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengeluarkan kenyataan bahawa tiada kajian yang sahih menunjukkan e-rokok ini selamat dan berkesan sebagai rawatan penggantian nikotin. jadi , orang-orang yang keluarkan kenyataan vape adalah alternatif untuk berhenti merokok , buktikan anda boleh berhenti merokok dengan menggantikan roko dengan vape,kemudian berhenti vape untuk hidup lebih bahagia .dan golongan vapor harus menghormati orang sekeliling , jangan lah ber-vape di tempat dan jangan disembur pada muka orang yeah.

Kau Tercipta by Lah Ahmad

0 balasan ikhlas



Lirik Kau Tercipta by Lah Ahmad

Telah lama ku nantikan
Saat semua ku impikan
Kau jadi ratuku
Wahai bidadari ku
lengkapi duniaku..

Bawalah aku di dalam doa mu
Semoga sentiasa diberkati setiap waktu
Tuluskan hatiku dalam melengkapi mu
Semuanya yang kau perlu...

Peluklah aku jika terkenangkan
Semua kau idamkan
Semua milikmu
Kau tercipta untuk diriku
Bukan maksud ku untuk melukai mu
Bukan niat ku dari dahulu
Semua hanya kerna ku sayang pada mu
Kau tercipta untuk temani diriku

Bersyukur kita pada Yang Esa(terciptanya cinta)
Ku mendoakan kebahagiaan mu (selalu)
Peluklah aku jika terkenang
Semua kau idamkan semua milik mu
Kau tercipta untuk diriku
Bukan maksud ku untuk melukai mu
Bukan niatku dari dahulu
Semua hanya kerna ku sayang pada mu

Too Good To Be True

0 balasan ikhlas


entri ditelan mati emak diluah mati bapasini . kalau tengok pageview entri dibawah 40. macam mana yang berkongsinya boleh capai jumlah setinggi tu, adakah ini kerja mesin jahat ataupun robot internet . wujud kah manusia yang share sesuatu yang dia tak buka/baca ? aku pun tak ingat masa entri tu baru keluar , mungkin masa tu aku ada anjurkan segmen atau contest yang mewajibkan peserta share entri tu pada google plus hoho.syarat paling takda kaitan.padahal masa anjuran contest sebenar pun peserta tak banyak mana . mungkin dia kumpulkan jumlah google plus share entri-entri yang aku list kan dalam entri tu . mungkin la mungkin . bersangka baik lah dengan robot internet tidak bersalah dalam kecelaruan ini .

Awas Ciri-Ciri Hikikomori

0 balasan ikhlas





Senang didekati anti-sosial

Seorang yang anti sosial biasanya akan sebulu dengan seorang yang juga anti sosial. di Jepun ada istilah untuk seseorang yang mengalami anti sosial, iaitu Hikikomori. seorang Hikikomori biasanya akan mengurung diri di rumah dan menarik diri dari pergaulan selama 6 bulan lamanya. saat itu seorang yang Hikikomori benar-benar tidak melakukan interaksi dengan orang lain.

Di Jepun rata-rata seorang yang Hikikomori adalah berusia 20-29 tahun. kebanyakan dari mereka berjantina lelaki.yang membahayakan adalah jika Hikikomori dilakukan oleh pemuda yang masih berusia produktif, ia akan kehilangan masa-masa dimana seharusnya dia memperoleh pengalaman yang banyak dan menakjubkan dalam hidupnya.

Bagaimana Hikikomori hidup?

Mungkin ada yang tertanya tanya bagaimana cara seorang Hikikomori tetap hidup. seorang Hikikomori tetap akan makan, minum, mandi, dan buang air. semua peralatan untuk itu akan di siapkan dengan sangat lengkap, agar seorang Hikikomori menjalani proses penarikan diri dari socializing dengan selesa.

Dari segi pemakanan mungkin seorang Hikikomori cukup nutrisi , tapi entahlah untuk kesihatan mentalnya. Apakah seorang yang seperti “terisolir” itu mampu mendapatkan kesihatan jiwa yang cukup. kerana tanpa berkomunikasi dengan dunia luar seorang benar-benar akan menjadi ketinggalan .


Mengendahkan perkenalan dari orang yang berminat

Menjalani persahabatan atau percintaan dengan seorang yang anti sosial cukup sulit. kamu akan menemui halangan dari yang terberat hingga teringan sepanjang usaha yang kamu lakukan. 

Saat berkenalan pertama kali baik itu sebagai teman ataupun sebagai sorang yang mengajaknya kenalan, mungkin kamu akan mengalami penolakan sampai beberapa kali. 

Kembali lagi pada sifat seorang yang anti sosial tidak mudah tertarik dengan hal apapun termasuk seseorng yang mencuba ingin mengenalnya lebih dekat.

Akan sulit jika kamu tidak mempunyai mental dan semangat yang kuat.lebih baik kamu mengajaknya berkenalan lewat media lain seperti surat, sms, bbm, atau di jejaring sosial yang dia punya.

Saat tidak bertatapan langsung, seorang yang anti sosial akan jauh lebih menerima perkenalanmu. berhasil atau tidak tergantung usaha yang kamu lakukan, dan bagaimana perasaan yang dia miliki. setiap kesalahan kamu akan dapat leteran jika dia tidak berminat dengan kamu.

Sebenarnya seorang yang anti sosial sedar kelemahanya, bahwa dia sulit untuk dapat berinteraksi dengan orang lain. ada dua hal yang membuatnya tidak berubah. pertama dia terlalu nyaman dengan keadaannya yang demikian, dan yang kedua dia ingin berubah tapi tidak mengetahui bagaimana caranya, dan dia juga tidak memiliki seseorang untuk mengajaknya ke arah yang pergaulan yang lebih sihat.


Bercinta atas talian

Seorang yang anti sosial bukan bermasud tidak perlu cinta dari orang lain. bagaimanapun juga seorang yang anti sosial punya keinginan yang sama dengan manusia biasa. keperluan tentang cintanya pun juga sama dengan orang lain. seorang seperti itu juga menginginkan perhatian dan kasih sayang lawan jantinanya, hanya saja cara yang mereka lakukan mungkin tidak biasa atau asing untuk kamu sebagai manusia normal.

Seorang yang anti sosial lebih memilih diperhatikan oleh lawan jenis yang tidak bertemu secara langsung. mungkin seorang yang anti sosial menjalani hubungan kisah cinta dengan cara online.saat menggunakan cara itu, perhatian akan di dapat secara penuh, tanpa adanya tatapan muka atau interaksi secara langsung.

Itulah kesenangan yang orang anti sosial rasakan dalam menjalani kehidupan percintaannya. ketika memutuskan untuk menikah, itu adalah keputusan yang besar dan bukan main-main. pasti pasangan yang ia temukan adalah seorang dengan anti sosial juga, sehingga mereka mempunyai kesamaan kemudian memutuskan untuk menikah.haha sedih sangat bunyi.

Saat berumah tangga mereka akan tertutup sekali dengan keadaan sekitar, tak jarang orang yang anti sosial tidak peka dengan keadaan tetangganya.

Gejala orang yang seperti ini sering muncul di kawasan perumahan di kota besar, tak ramah antara tetangga ,tidak mengetahui berita kematian yang menimpa keluarga orang lain, padahal tinggal dalam satu kawasan kejiranan yang sama.


Pekerjaan

Khususnya adalah pekerjaan yang berhubung dengan public. Seorang yang anti sosial bukan bermaksud tidak bekerja, ia akan memilih bekerja di belakang layar atau memilih pekerjaan yang minima berhubungan dengan orang lain. misalnya : juru masak, pustakawan, penjaga counter dan lain-lain. orang yang anti sosial berfikir dia boleh hidup tanpa bantuan orang lain, atau sangat meminima interaksi untuk meminta tolong dengan orang lain.

Menghindari beri pendapat

Mengapa demikian, kerana seorang yang anti sosial menghindari ada orang lain membalas apa yang dia utarakan. ketika orang lain merespon apa yang tengah diutarakan seorang yang anti sosial, maka terjadilah interaksi yang dia ingin elak.

Orang yang anti sosial sangat menghindari adanya interaksi, mungkin kerana dia rasa jika berinteraksi hanyalah membuang waktu dan tidak ada gunanya.

Seorang yang anti sosial umumnya hanya berinteraksi dengan orang lain jika hanya benar-benar memerlukan sesuatu, atau meminta tolong hal-hal yang tidak mampu dia buat.

Sorok masalah

Seorang yang anti sosial pasti ada sisi lemah dalam hidupnya. namun saat-saat seorang anti sosial sedang ditimpa masalah, dia memilih untuk menyembunyikannya sendiri. dia juga akan berusaha semaksima mungkin untuk menyelesaikan permasalahannya sendiri. seorang yang anti sosial bersikap demikian kerana tidak ingin hidupnya terlalu dicampuri oleh orang lain.

Ketika seorang yang anti sosial tidak menemukan titik temu dalam masalahnya, umumnya mereka mengalami kecenderungan depresi, barulah ketika seperti itu ia meminta bantuan kepada orang lain.

Menyembunyikan permasalahan agar tidak menyusahkankan orang lain memang tidak salah bila dilakukan, tapi ketika kemampuan kamu tidak boleh menampung masalah sendirian maka kesihatan yang akan menjadi taruhan.

Berkongsi cerita dengan seorang terdekat, mungkin keluarga atau sahabat, tidak perlu orang asing yang lain, jika kamu memang seseorang yang anti sosial. Selain meringankan permasalahan sharing dengan orang lain akan menghindarkan kamu dari penyakit depresi.


Fokus Pros & Cons

Ketika ingin melakukan sesuatu, seorang yang anti sosial pasti akan memikirkan pro dan kontra tentang tindakan yang akan diambil. kembali lagi kerana sesuatu keputusan yang akan diambil seboleh mungkin tidak melibatkan orang lain. mereka yang anti sosial akan berfikir serius tentang hal itu, mereka akan menghabiskan waktu berjam-jam, dan mengabaikan point permasalahan yang harus ia selesaikan.
.

Menghindari eye contact dan tersenyum

Paling sering dilakukan oleh seorang yang anti sosial ketika bertemu dengan orang baru. dia terkesan malas untuk mengawali sebuah perbincangan dengan orang lain, kerana takut orang lain akan semakin dalam mengenal kehidupan peribadinya.

Seorang yang anti sosial biasanya ketika ia bertemu dengan orang baru atau teman lama akan menghindar. dia boleh jadi akan memilih jalan u-turn yang memerlukan waktu lebih lama untuk sampai ke tempat tujuan yang diinginkan daripada bertegur sapa dengan orang lain.

Mengapa? kerana seorang yang anti sosial berfikir jika hubungan mata akan mendorong seseorang menanyakan suatu hal terhadap dirinya. dan saat seorang yang anti sosial tersenyum, maka kemungkinan pembicaraan yang panjang akan berlanjutan, simbolik sesuatu yang ingin dielak sedang berlaku.


Hidup dalam masa lalu

Tidak semua orang yang anti sosial dahulunya adalah seorang yang seperti itu,kebarangkalian seorang tersebut mengalami trauma di masa lalu yang membuat dia takut dan enggan berinteraksi dengan orang lain.

Seorang yang anti sosial yang dialami karena trauma masa lalu,  sepanjang hidupnya dia akan hidup bersama masa lalunya.dia takut mengenal orang baru kerana dirasa akan mengingatkan atau akan menimbulkan trauma yang serupa dengan kejadian buruk di masa lalu.

Ada baiknya jika kamu adalah seorang yang anti sosial, datang ke pakar psikologi untuk menyembuhkan masa lalu demi menyusun masa depan yang lebih baik, mintalah tips-tips dari pakar tentang hal-hal tidak diselesaikan yang kamu alami ketika dulu. ikuti saranannya dengan baik. tanpa perubahan pola fikiran tentang trauma masa lalu yang di alami seorang yang anti sosial, ia tidak akan mendapatkan kehidupan yang lebih baik untuk masa depannya.


Hidup dengan haiwan peliharaan

Ketahuilah seorang yang anti sosial juga mempunyai teman. namun rata-rata dari mereka lebih senang bergaul dengan haiwan peliharaan atau boneka-boneka yang mereka ajak bicara ketika sedang ingin berbagi kebahagiaan atau kesedihan.

Bagi mereka haiwan peliharaan atau benda-benda mati tersebut memang tidak akan membantunya menyelesaikan masalah, namun mereka beranggapan bahwa haiwan peliharaan atau benda-benda tersebut adalah tempat mencurahkan perasaan tanpa menyusahkan dirinya. dia bebas bercerita tanpa harus menjawab pertanyaan umpan balik, kerana telah kita ketahui bersama bahwa haiwan peliharaan atau benda-benda tersebut tidak boleh bicara apa lagi memberikan komen atau penyelesaian.


Tidak ambil pusing pendapat orang

Seorang yang anti sosial cenderung tidak mempedulikan apa yang dibicarakan orang lain tentang dirinya. Baginya cakap-cakap orang hanya akan melintas kemudian pergi tanpa singgah sebentar saja dalam otak atau hatinya. 

Bagi seorang yang anti sosial kebenaran mutlak ada pada dirinya sendiri, bukan pandangan orang lain. oleh itu seorang yang anti sosial tidak mudah percaya dengan orang lain, jika ia menemukan satu saja seorang yang dipercayai, mungkin dia menaruh suatu harapan besar seperti orang itu menjadi pendengar setia yang baik, atau tempat meminta bantuan saat mengalami kesulitan dalam hidup.


Tidak dominan

Seorang yang anti sosial tidak ingin menjadi dominan dalam suatu kelompok. dia tidak akan menunjukan bakat yang ada dalam dirinya sendiri apalagi mempmerkan karya yang dia ciptakan kepada orang lain.

Hal itu kerana seorang yang anti sosial berfikir bahwa jika dia terlihat dominan, akan mengundang seseorang untuk berinteraksi dengannya, bertanya, memberi komen atau sekadar memberi semangat. hal itu sangat mengganggu bagi seorang yang anti sosial.


Bersikap egois untuk difahami

Seorang yang anti sosial hanya ingin difahami oleh orang lain. hal ini dapat di buktikan oleh beberapa ciri di atas. semak baik-baik beberapa ciri di atas kemudian kamu dapat menyimpulkan sendiri.

Seperti halnya mereka akan meminta bantuan orang lain saat terdesak, namun saat orang lain mencuba berinteraksi pun seorang yang anti sosial akan buru-buru meringkaskan pembicaraan mereka dengan berbagai cara.

Sungguh sikap tersebut adalah biasan dari sikap egois. Mereka seperti tidak mahu mengubah sikap, dan seolah-olah menyuruh orang lain memahami keadaan yang dia alami.


Kelihatan sombong kerana tidak peduli

Seorang yang anti sosial pasti adalah orang yang asyik dan sibuk dengan dunianya sendiri. dia tidak peduli dengan orang lain, keranana dia rasa mampu untuk menciptakan kebahagiaannya sendiri. apa-apa pun yang dia inginkan akan dia penuhi bagaimanapun caranya. ketika seseorang rasa sudah dipenuhi oleh hal-hal yang dia inginkan pasti ada perubahan sikap yang jelas darinya.

Hal itu akan menimbulkan anggapan orang lain terhadap seorang tersebut. iaitu di katakan sombong, tapi kerana tidak peka atau pura-pura tidak peka seorang yang anti sosial sama sekali tidak mempedulikan orang yang mengatakan dia sombong.


Tidak tengok orang yang tunjukkan gigi

Seorang yang anti sosial tidak minat untuk pamer apa pun yang dia miliki kerana ditakutkan akan memicu komen dari orang lain dan mengumpan interaksi yang aktif, dia juga tidak peduli ketika orang lain sedang unjuk gigi di depannya. 

Dia akan rimas dengan apa yang orang lain lakukan. baginya ketika permasalahannya selesai, dan dia mempunyai kebahagiaan yang cukup dalam hidupnya seorang yang anti sosial tidak akan menyempatkan diri untuk peduli dengan orang lain, sekalipun orang lain tersebut sedang pamer atau menunjukkan sesuatu pada dirinya.


Kuarantin diri tanpa sebab

Seorang yang anti sosial lebih seronok tinggal dalam rumah atau biliknya sendiri. mengapa? kerana seorang yang anti sosial seboleh mungkin menghadirkan apa yang dia inginkan dan apa yang dia perlu dalam rumah atau biliknya sendiri.

Apalagi jika bukan kerana untuk meminimakan interaksi atau minta bantuan terhadap orang lain. saat dalam bilik atau rumahnya sendiri, seorang yang anti sosial merasa bebas melakukan apapun yang dia suka. 

Saat mengurung diri di rumah atau di bilik seorang yang anti sosial juga akan terhindar dari komen atau cakap-cakap dari orang lain

Namun, sepandai-pandainya sorang yang anti sosial menyembunyikan diri, suatu saat dia akan keluar dari persembunyiaannya , dan saat itulah dia sedar dia harus berhadapan dan hidup dengan realiti.


Tidak banyak bercakap

Seorang anti sosial ketika terjebak dalam interaksi dengan orang lain, mungkin pertama ia akan mengucapkan ucapan yang agak panjang. kedua kalinya itu akan diringkaskan dan berusaha membuat kata-kata yang tidak menimbulkan pertanyaan yang lain, dan ketiga kalinya dia akan diam dan hanya mengisyaratkan bahasa tubuh.

Biasanya seorang yang anti sosial hanya tersenyum, mengangguk atau mengeluarkan kata “ummh” untuk tahap ketiga tersebut. bahkan mereka tidak segan mengutarakan kata tidak tahu untuk sesuatu yang sebenarnya ia ketahui, demi meringkaskan interaksinya dengan orang lain.


Susah untuk menyapa

Seorang yang anti sosial mungkin boleh menyapa orang lain, tapi dalam benaknya dia ingin sekali dibalas lalu di abaikan begitu saja. seorang yang anti sosial menyapa orang lain rata-rata dengan berlalu atau berjalan melewatinya tanpa berhenti untuk memberi peluang untuk pertanyaan lebih lanjut.


Sikap ketika keletihan

Ketika seorang yang anti sosial benar-benar letih, dia cenderung lebih keras terhadap orang lain. Misalnya ketika dia pulang dari aktiviti yang padat, dan saat itu ada seorang teman atau tetangga yang menghadangnya di pintu masuk rumahnya untuk menanyakan suatu hal, maka seorang yang anti sosial akan berucap cenderung kasar untuk menghentikan penghadangan tersebut.

Jika dalam keadaan normal, menghadapi penghadangan seperti itu cukup dengan pengurangan kata atau jawapan bahasa tubuh yang mngisyaratkan ketidaktertarikan dengan dialog tersebut. namun demikian saat dalam keadaan letih, sorang yang anti sosial tidak segan untuk membentak bahkan memarahi orang yang menghadangnya dengan pertanyaan-pertanyaan yang menurut dia tidak begitu penting.


Melabur duit

Seorang yang anti sosial juga memikirkan kewangan hidupnya. mungkin sebahagian dari mereka melakukan investment jangka panjang atau bergabung dengan sebuah club MLM. namun, seorang yang anti sosial hanya akan mengeluarkan duit, dan bukan ikut berinteraksi .

Mereka akan menerima hasil saat sudah waktunya, dan mengenai syarat-syarat yang berhubungan dengan interaksi kepada orang lain, mungkin mereka cenderung mewakilkannya kepada orang lain.

Mungkin seorang yang anti sosial bergabung dengan koperasi di daerah tempat dia tinggal. jika kamu perhatikan mungkin dia akan muncul saat melakukan registration dan pembayaran simpanan pokok atau wajibnya saja. untuk kegiatan yang dilakukan sesama anggota, dia tidak akan muncul.


Berfantasi

Seorang yang anti sosial akan berfantasi untuk pindah ke negara lain atau bahkan menciptakan wilayah untuk di jadikan sebuah negara, yang aturannya adalah menjunjung tinggi ketenangan. seorang anti sosial mendefinasikan sebuah ketenangan adalah bebas dari interaksi dengan orang lain.

Untuk kamu yang mungkin adalah seorang yang anti sosial, apakah kelak kamu akan melahirkan bayimu sendiri, dan apakah kamu akan mengebumikan jenazah mu sendiri tanpa bantuan orang lain. bahkan di negara jiran baru baru ini ada saja tentang seorang yang meninggal tanpa didatangi untuk dikuburkan oleh orang lain kerana semasa hidupnya tidak pernah bergaul dengan orang lain. 

Lantas dengan bersikap sedemikian, apakah kamu akan berjalan menuju pemakaman seorang diri ,lalu menimbun tubuh mu sendiri dengan tanah?


Zaman sekarang kita tidak harus keseorangan, namun kini sudah banyak tips-tips yang dikongsikan di internet mengenai cara bergaul bagi seorang yang anti sosial. buku panduan juga dapat di temukan dimana-mana.namun jika seorang yang anti sosial tidak mampu mengubah pola fikirannya denganr niat dan tekad yang kuat, semua tips dari buku best seller pun tak dapat membantu anda!
 

Copyright All Rights Reserved A Gentleman To Be