silent reader(s)

Jam Ini Aku Sedar

2 balasan ikhlas


Selama ni aku tak percaya bila orang cakap " sesuatu yang kita sayang tu tak semestinya baik untuk kita " , sebab aku percaya kita kena pertahankan sesuatu yang kita sayang walaupun perit macam mana pun dugaan yang datang . tapi jam ni baru aku sedar , manusia tak sekuat kata-kata hikmah , manusia juga boleh broke down macam kereta . berputus asa untuk mencuba . apakah setiap cubaan untuk bahagia wajib diseling dengan luka dahulu ?

Sebelum aku tulis entri ni aku berpegang " semua orang yang tinggalkan aku adalah orang yang tak sayangkan aku " , tapi jam ini aku sedar , orang yang aku sendiri tinggalkan tak semuanya aku benci bahkan pernah jadi pembakar semangat aku saat aku jatuh kedinginan sendiri . buat kesekian kalinya aku rasa sakitnya mencuba untuk menjauhi sesuatu yang aku sayangi .

Jauh sekali aku salahkan balasan yang aku terima , cuma caranya saja meninggalkan luka yang mungkin bertahan lama . bahkan mereka yang dulunya berkata-kata mengikut rentak sesuai hawa telinga aku pun hanya berakhir dalam masa lalu , tidak bertahan ke jam ini . tidak aku rayu cinta sempurna , hanya sekadar dapat menjaga hati .

Proses penyembuhan yang penuh tekanan . yang selalunya aku biar separuhnya menyewa semak fikirannya , kini sepenuhnya aku yang rasa . entah kan bertahan sampai ke mana . aku tak tahu kalau " bersendiri lebih baik " , jam ini aku rasa berdua yang terbaik . kadang kala hanya kata maaf yang tulus dapat melerai segala tapi jam ini ego menguasai semua . jika kesat dibalas kesat . mungkin ini sebaiknya penamat ..  :'

 

Copyright All Rights Reserved A Gentleman To Be